Els objectius que es van plantejar amb aquest taller van ser, entre d’altres, donar a conèixer la capacitat expressiva dels colors i de les línies, l’aprenentatge de diferents mètodes per a aplicar el color sobre el suport i la gran varietat de línies que marquen el ritme i la composició d’un quadre. El taller es va dirigir a alumnes de primària, secundària i batxillerat. Hi van participar un total de 1370 escolars.
La primera part del taller consistia en una projecció d’imatges a través d’una presentació Powerpoint, en la qual s’introduïen els conceptes bàsics relatius a les línies, les formes i els colors a través de l’anàlisi dels quadres: des dels neoclàssics, en els quals predomina el dibuix, fins als impressionistes, en els quals la fusió de taques de color provoca tot tipus d’efectes lumínics. Després s’explicava la pintura d’acció de l’artista americà Jackson Pollock i es projectaven imatges relatives a les fonts d’inspiració i el procés creatiu d’aquesta figura destacada de l’expressionisme abstracte americà.
En la part més creativa del taller, l’activitat consistia a traslladar a una gran superfície de paper situada al terra “a la manera de Pollock” totes les tècniques i coneixements apressos. Tractàvem d’explotar el que hi ha en joc en la pintura d’aquest artista i desenvolupar les capacitats sensorials i expressives de l’abstracció.
El material utilitzat va ser pintura de dits i pinzells de diferents grandàries. Els alumnes van treballar en grups de quatre o cinc per a fomentar el diàleg, el respecte i la resolució de problemes en equip.