Introducció
Aquesta activitat es va dissenyar dins dels actes de celebració del Dia Internacional dels Museus, el lema del quals era “Els museus, agents del canvi social i el desenvolupament”. La intenció era acostar als joves a la creació artística contemporània vinculada a qüestions socials, concretament a la situació actual de les dones. Per això, la proposta didàctica va girar entorn de l’exposició de la II Convocatòria d’Arts Plàstiques “Mulier, Mulieris”.
Metodologia
Després de fer la visita guiada a l’exposició (40-50 minuts), l’activitat de taller consistia a situar els alumnes en la posició d’artistes que es presentaran a la següent convocatòria d’arts plàstiques “Mulier, Mulieris”. Per a açò se’ls explicava, a través d’un PowerPoint, quins eren els passos per a fer un projecte d’obra d’art: elaboració de la portada, explicació de la temàtica, desenvolupament del projecte amb el significat de la peça, les condicions de muntatge (incloent dibuixos, gràfics, mesures, materials, etc.) i, finalment, l’elaboració de la fitxa tècnica (títol, autors, mesures, materials i data). Cada grup, format per dos alumnes, podia triar una temàtica relacionada amb el contingut de l’exposició: desigualtat home-dona, violència de gènere, rols femenins, identitat, etc.
En aquesta activitat van participar 173 alumnes d’Educació Secundària.