Durant el curs 2014-2015, el MUA i la seua Área Didàctica ha cumplit 15 anys. Des del primer dia, el nostre propòsit ha sigut acostar, sensibilitzar i fer comprensible la creació contemporània als visitants, i en aquest sentit, els tallers didàctics han sigut la nostra eina preferida. Els conceptes que transmetem s’aprenen millor a través de l'experimentació. Considerem l'art com el millor mitjà per a la reflexió i l'expressió de les idees, les emocions i els sentiments. La nostra motivació màxima ha sigut, doncs, dotar els participants dels instruments necessaris per a comunicar-se a través de la plàstica.
Durant el curs 14-15 hem dut a terme dos tallers didàctics: Art i Geometria, del febrer al maig , i Mulier-Mulieris, del març al maig. A continuació desenvolupem les dues propostes.
Geometries
Durant el 2015 se celebra l’Any Sempere, ja que es compleixen trenta anys de la mort del creador alacantí més internacional del segle XX. Per això, des de diferents institucions de la província, es vénen programant exposicions i activitats entorn d'Eusebi Sempere. El Museu de la Universitat s'ha sumat a aquests actes amb tres exposicions que homenatgen la seua figura. De la mateixa manera, des de l'Àrea Didàctica del MUA considerem primordial que un dels tallers d’aquest any tinguera com a fonamentl'artista d'Onil. Així va sorgir la idea de treballar entorn de l'abstracció geomètrica, en la qual Sempere va ser un dels capdavanters a Espanya. Els mesos de febrer i març, l'exposició que visitaven els estudiantsera la de «60 anys deGeometria, i l'abril i el maig la de «Recordant Sempere».
El taller estava dirigit a alumnes des d'infantil fins a batxillerat, amb adaptacions dels continguts segons el nivell i l'edat dels participants. El treball de taller consistia en la creació d'una composició geomètrica sobre un marc buit (infantil i primària) o a partir d'una cartolina utilitzada de base o com a estructura tridimensional (secundària i batxillerat).
Mulier-Mulieris
Mulier-Mulieris és una convocatòria artística en la qual es convida creadors de qualsevol nacionalitat, edat i sexe a presentar obres que reflexionen sobre la dona. Cada any, amb les peces seleccionades es duu a terme una exposició que s'inaugura entorn del 8 de març. El 2015 s’ha arribat a la novena edició. Per al MUA, aquesta convocatòria és un dels projectes essencials, idins de les propostes de gènere ha arribat a convertir-se enun referent nacional. Per tot això, des de l'Àrea Didàctica ens va semblar indispensable proposar un taller dirigit a alumnes de secundària i batxillerat entorn d'aquesta mostra.
Durant la visita a l'exposició i posterior visionat d'un PowerPoint es reflexionava sobre qüestions com la identitat, la desigualtat entre homes i dones, els cànons de bellesa, les imposicions de les societats patriarcals, o la utilització de la dona com a objecte.
El treball de taller es va plantejar com un joc de retallables, en el qual es demanava als participants que representaren la dona d'avui i el seu paper en la societat del segle XXI.
Un any més, la participació en aquests tallers ha sigut molt elevada, 2.043 xiquets i joves de centres educatius de la província d'Alacant, entre els quals 104 han sigut seleccionats i premiats en aquest 15éConcurs de Tallers Didàctics MUA.